شاکلا

روستای شاکلا

روستای کوچک و بسیار زیبای شاکلا ( شاهکلا)  در قلب جنگل های لفور با فاصله تقریبی شصت کیلومتری از شهر بابل (جاده گنج افروز– مسیر لفور) واقع شده است.

مردم بومی این روستا را از قدیم الایام به نام شاکلا می شناسند. نام دیگر آن امام کلا است. اما این نام ها همه منسوب به وجود آستانه مبارکه امام زاده شاه سید علی آل کیا سلطان است که آستانه مبارکه این معصوم زاده در قلب این روستا واقع شده است.

نقل است امام زاده شاه سید علی آل کیا سلطان از نوادگان امام چهارم حضرت امام زین االعابدین علیه السلام می باشند که در حدود ۷۲۰ هجری قمری تحت تعقیب حکام جور از سلسله جبال صعب العبور البرز گذشته و در گذار از جنگلها و کوهها مجروح و در این حوالی به شهادت رسیده و به خاک سپرده می شوند و امام زاده سیدمحمد آل کیا که آستانه مبارکه ایشان در روستای نفت چال واقع شده است نیز برادر این سید بزرگواراست.

شاکلا

از سال ۷۲۰ هجری تا به امروز بقعه های این دو امامزاده بزرگوار زیارتگاه دوستداران ولایت و ائمه اطهار بوده است. شاکلا در منطقه ای دره مانند با چشم اندازی بسیار زیبا مثل همه روستاهای لفور درقلب جنگلهای انبوه واقع شده است و مردمی مهمان نواز و صمیمی را در خود جای داده است. رودخانه جوان و خروشان بابولک با صدای دلفریب و گوشنوازش از کنار این روستا عبور و در پایین دست روستای دهکلان به بابلرود می پیوندد.

 

موضوعات مرتبط:

جنگل لفور طبیعت دیدنی شیرگاه

بندپی شرقی _ بهشت گمشده مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *