خانه-سالمندان-بابل

خانه سالمندان باب الحوائج «بابل»

درباره موسسه

موسسه حمایتی سالمندان حضرت باب الحوائج– موسی ابن جعفر علیه السلام در شهر بابل بنیادی است غیردولتی که درسال ۱۳۸۲ باشماره ثبت ۲۰۴ به ثبت رسیده و تحت نظارت سازمان بهزیستی فعال می باشد. این موسسه یک شخصیت حقوقی بوده و تحت مدیریت هیئت امنا و هیئت مدیره که از افراد خیرونیکوکار تشکیل گردیده است، اداره می گردد.

خانه-سالمندان-بابل

واحد ها و فعالیت ها

این مؤسسه با دارا بودن کادر کامل تخصصی شامل پزشک طب سالمندان و دیگر متخصصین در رشته های گوناگون به عنوان مشاور پرستار، فیزیوتراپیست،گفتاردرمان گر، روان شناس و مددکار، کادر اداری، بهیار، کمک بهیار و خدماتی، جهت نگهداری از ۵۰نفرسالمند در شبانه روز، واجد بالاترین استانداردهای پرسنل در سطح کشور می باشد.

استفاده از آخرین امکانات پزشکی جهت حفظ سلامت سالمندان و پیشگیری و کنترل بیماری ها، همچنین استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات رفاهی علی رغم مشکلات جدی مالی– همواره مدنظر مرکز نگهداری سالمندان حضرت باب الحوائج علیه السلام بوده است. این مجموعه علاوه بر فعالیت های حمایتی و نگهداری شبانه روزی، با فعال نمودن برنامه های جنبی و فوق العاده، همچون اردوهای سیاحتی و زیارتی، گام های موثری را درجهت حفظ و تقویت روحیه و ایجاد پویایی و نشاط در بین سالمندان برداشته است.

خانه-سالمندان-بابل

نگهداری و هزینه ها

سالمندان عزیز مرکز، بسته به وضعیت جسمانی و بیماری هایشان به ۴دسته مستقل، نیمه مستقل، وابسته و ویژه تقسیم می شوند که هر دسته نگهداری خاص و هزینه های ویژه خود را طلب می کند. هزینه های بسیار بالای نگهداری هر سالمنـد در شرایــط استانداردهـای بهداشتی، به شکـل متوسـط حدود دو میلیون تومـان درماه در سال ۱۳۹۳می باشد.

بخشی ازاین هزینـه هاتوسط خانواده های سالمندان خانواده دار و یارانه سازمـان بهزیستـی تأمیـن شده لکن مبـلغ عمده ای از منـابع مالی صرفاً متـکی به مسـاعدت های مالـی خیراندیشان گرانقدر می باشد که نقش بسیار مهمی در تداوم ارائه خدمات مناسب به سالمندان نیازمند را ایفا می نماید. خیرین گرامی در این بخش با انواع کمک های نقدی یا غیر نقدی و اهدای نذورات و قربانی و یا ارائه خدمات فنی موردنیاز مرکز، ضمن بهره مندی از اجرمعنوی و ثواب شرکت در عملی انسانی، در تداوم ارائه خدمات ارزشمند به سالمندان گرامی نقش مهمی را برعهده دارند.

خانه-سالمندان-بابل

نحوه پذیرش سالمند

به یقین و براساس آموزه های اعتقادی و انسانی، مناسب ترین شیوه نگهداری سالمند، همانا حضور درجمع خانواده و بهره مندی از مواهب آن می باشد. لیکن در شرایطی خاص همچون بی سرپرستی یا نیازمندی سالمند و یا شرایط ویژه سالمند که سلامت جسمی یا روانی او را در مخاطره می اندازد، موسسه پس از سخت گیری های فراوان و تحقیقات ضروری نسبت به پذیرش سالمند اقدام می نماید. بدین ترتیب ظرفیت معمول تخت ها، اختصاص به افراد واجد شرایط داشته و از پذیرش سالمندان به نسبت سالم، توانمند و دارای خانواده خودداری می گردد.

خانه-سالمندان-بابل

فعالیت های ویژه

مؤسسه حمایتی سالمندان حضرت باب الحوائج (ع) در جهت گسترش دامنه خدمات به سالمندان جامعه، و به منظور ایجاد مرکز جامع خدمات سالمندی فعالیت های نوینی را در دستور کار خود قرار داده است .شناسایی سالمندان نیازمند خارج از مرکز و توزیع اقلام اهدایی مازاد بر نیازمرکز برای رفع نیاز این دسته از سالمندان و ارائه خدمات و مشاوره ها در زمینه های پزشکی، پرستاری، روانشناسی و غیره، ابتکار جدیدی است که امکان بهره مندی تعداد بیشتری از عزیزان سالخورده را فراهم نموده، گام ارزشمندی در جهت ارتقاء سلامت سالمندی خواهد بود. امری که باعث افزایش اطلاعات خانواده ها در زمینه مراقبت از سالمند و پیش گیری از آسیب های شایع درسالمندان خواهد گردید.

اهداف

مهمترین هدف موسسه حمایتی سالمندان باب الحوائج، ایجاد زمینه مناسب بهمنظور نگهداری و بازتوانی سالمندان بی سرپرست و نیازمند می باشد امری که ممکن است از نظر عموم اقشار جامعه نادیده انگاشته شود.علاوه براین ، نگهداری بهینه از کلیه سالمندانی که امکان اقامت آنان در محیط خانوادهوجود ندارد نیز مد نظر قرار دارد. همـچنین خدمت رسانی به سالمندان خـارج از مرکز در زمینه های گوناگون پزشکی، درمانی مشاوره و غیره از دیگر اهداف مـرکز می باشد.

خانه-سالمندان-بابل

سخن پایانی

مؤسسین موسسه خیریه سالمندان باب الحوائج علیه السلام،با امید به عنایات خاص الهی، با برآورد نیازهای ضروری منطقه و با همراهی پرسنلی خدوم ، اقدام به تاسیس و فعال نمودن این مرکز نموده تا یکی از احتیاجات مغفول و درعین حال ضروری را برآورده نموده و خدمتی شایسته را تقدیم همشهریان عزیز نموده باشند. این ابتدای راه است. امید به گشایش دستان پرمهربانیان خیر و مهربانی، همواره مایه تداوم فروغ این حسنه جاریه بوده و خواهد بود و یاری رسانی خیرین ارجمند دراین امر خداپسندانه موجبات جلب عنایات حضرت باری تعالی خواهد گردید. انشاءالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *