جاذبه های گردشگری بندپی

جاذبه های گردشگری بندپی

بخش بندپی از توابع شهرستان بابل استان مازندران محسوب می شوند که در جنوب شهرستان واقع شده و دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است که عموما بیشتر آنها ناشناخته هستند .

بندپی با دارا بودن سه نوع آب و هوای کوهستانی ، کوهپایه ای و جلگه ای و همچنین توانایی های زیادی در زمینه ی منابع طبیعی و نیروی انسانی وجاذبه های گردشگری طبیعی وانسانی (تاریخی،مذهبی،اکوتوریسم و…) جا برای سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی را دارا می باشد.

از جاذبه های گردشگری این بخش می توان به اماکن تاریخی شامل قلعه ی فریدون (تخت فریدون) ، قلعه کوپی سرا در حوالی روستای کوپی سرا بندپی در کنار رودخانه ی سجادرود ، تپه های باستانی و قبرهای گبری (زرتشتی) ، روستای دیوا با بافتی سنتی و خانه هایی زیبا بجامانده از پیشینیان که از جمله گنجینه های فرهنگی بخش محسوب می شود اشاره کرد .

جاذبه های طبیعی و گردشگری این بخش شامل چشمه ی آب گرم معدنی ازرو و گن یو، چشمه ی آب شیرین خجرو، پری چشمه، شیلیم جار و اونیسه و…. آبشاردرازکش، آبشار حاجی شیخ موسی ، آبشار لی سر و آبشار سیله بن انیجدان و … . غارهای تاریگلی و یخچال پِشت است. همچنین سد شیاده در بخش بندپی غربی و در روستای شیاده از جمله جاذبه های گردشگری مهم بخش محسوب می شوند .

اماکن مذهبی این بخش شامل امام زاده عباس(ع)،امام زاده ابوالحسن(ع) گنج کلا،شاهزاده رضا(ع)، امام زاده عبدالله(ع) وحاجی شیخ موسی عارف،سیدنظام الدین(ع) پادشامیر،امام زاده جعفرسماکوش(ع) ، امام زاده محمد(ع)خواجه کلا وامام زاده حسن(ع)و … می باشد.

🔹 جهت مشاهده تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *