روستای بند پی غربی

تقسیمات کشوری

مرکز بخش

مرکز بخش بندپی غربی شهر خوشرودپی می‌باشد

شغل اکثر مردم این بخش کشاورزی است. بیشترین سطح کشت مربوط به زمین‌های شالیزاری است.در رده بعدی باغ مرکبات قرار دارد.دامداری در مناطق جنوبی که مناطق جنگلی است رواج دارد .این دامداران در تابستان‌ها به ارتفاعات البرز که سردسیر است نقل مکان می‌کنند.

آثار تاریخی

از جمله مهم‌ترین آثار باستانی آن تکیه مقریکلا با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال می‌باشد که در فهرست آثار تاریخی و ملی مازندران و شهرستان بابل ثبت گردیده‌است.

نقاط گردشگری

از نقاط دیدنی و گردشگری آن می‌توان به جنگل‌های شیاده، دریاچه و سد شیاده، دریاچه آب‌بندان کامی‌کلا در دامنه رشته کوه البرز اشاره نمود.

فیل بند

روستای فیل بند از توابع شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. اهالی به این روستا فلبن می‌گویند که کوتاه شده فیل‌بند است ولی از سمت بند پی بابل هم نقاط دسترسی وجود دارد.

روستای دولت رودبار

با چشم‌انداز رودخانه و جنگل از روستاهای زیبای بندپی غربی است.

روستای لمسوکلا

با داشتن زیارتگاه امامزاده مسلم، رودخانه کلارود، جنگل‌های پولادسی و ورزشگاه شهدای لمسوکلا از روستاهای گردشگرخیز منطقه می‌باشد. روستای لمسوکلا دارای قدمت تاریخی زیادی می‌باشد که دردوره نادر به عنوان تبعیدگاه اعراب وافاغنه از آن استفاده شد اعراب امروزه به نام فامیل عسگری وشیرافکن شناخته می‌شوند وافغان به همان نام خود مشهور می‌باشند.

روستای کامکلا

از جمله روستاهای جذاب و دیدنی استان مازندران، شهر بابل می‌باشد مردمان این روستا از سطح فرهنگ بالا برخوردارند در اعیاد و مراسم دینی و مذهبی حضوری باشکوهی دارند این روستا دارای چهار شهید والا مقام می‌باشند به نام‌های: شهید طلبه اسماعیل شمس تبار کامی، شهید اباذری، شهید قربانتبار وشهید قاسم شعبانی حاجی در این محل علاوه بر مسجد بزرگ، تکیه ،سقاخانه وبقعه درویش آقاست که خانم‌های این روستا در این مکان مقدس (بقعه درویش آقا)به مناسبت‌های مختلف مذهبی شیربرنج ،آش دوغ ویا آش رشته می پزند و به یاد معصومین و گذشتگانشان به راز و نیاز می پردازند. جاهای دینی این روستا جنگل‌های بسیارزیبای کامکلا پشته، فرنی‌کلا، آبندان ورودخانهٔ بزرود می‌باشد علاوه بر مناظر دیدنی از هوای پاک وتمیز برخوردار می‌باشد. بیشتر مردم زحمتکش این روستا شغل کشاورزی دارند و برنج کاری می‌کنند.

روستای شهنه پشته

این روستا که در مجاور روستای کامکلا است روستایی پهناور و دارای خانه‌های مسکونی پراکنده است.شغل این ساکنان کشاورزی،دامداری و کارمندی می‌باشد.دارای انجمن شورایی می‌باشد و جوانان این روستای زیبا دارای تحصیلات بالا و عالی می‌باشند. دارای جنگل‌های وسیع و زیبا است که یکی از مناطق گردشگری و تفریحی به‌شمار می‌رود.دارای جنگلی به اسم شهنه پشته، هفت تپه و…است. در کنار این روستای باطراوت شهرک صنعتی است.

پ.ن:تمامی عکس ها مربوط به روستی بندپی و منبع متن از اهالی بندپی و ویکی پدیا میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *