دکتر کتابچی

دکتر سید ابراهیم کتابچی

معرفی

دکتر سید ابراهیم کتابچی در سال ۱۳۲۴ در شهر بابل متولد شد. جد بزرگوارش مرحوم ادیب ؛ نویسنده قرآن و مفاتیح و روحانی یثرب و امامت در الیگودرز و بابل بود. او در خانواده ای پنج نفره بزرگ شد. پدر، نویسنده و دارای شغل آزاد و مادر هم خانه دار بود. همسرش کارشناس رشته حقوق می باشد. این زوج دارای سه فرزند پسر هستند.

تحصیلات

وی دوران ابتدایی را در دبستان حافظ بابل و دوره متوسطه را در دبیرستان قناد و معتمدی این شهر به تحصیل پرداخت. سال ۴۴ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شده و سال ۵۱ فارغ التحصیل شد. دو سال سربازی را در تهران و آبدانان خدمت کرد. در اواخر خدمت هم به شهر بابلسر رفته و در آزمون رزیدنتی شرکت و در رشته جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تهران قبول شد.تخصص جراحی مغز و اعصاب را اوایل انقلاب در سال ۵۷ به اتمام رساند. از سال ۱۳۵۸ بعنوان هیئت علمی آن دانشگاه مشغول به خدمت شد.

 

وی سپس موفق به دریافت مدرک فوق تخصص جراح مغز و اعصاب از دانشگاه هانوفر آلمان شد. وقتی انقلاب شد یکی دو نفر از اساتیدی که در بخش جراحی اعصاب بودند مهاجرت کردند. یکی دو نفر هم مشکلاتی برایشان ایجاد شد. آن زمان مدیر بیمارستان سینا از دکتر میخواهد تا در بیمارستان سینا بماند و استخدام شود. شروع به کار کرد و مدتی سرپرست بخش مغز و اعصاب بیمارستان سینا بود و بعداً رئیس بخش شد.

مراتب علمی

دکتر کتابچی در سال ۱۳۵۸ به مرتبه ی استادیاری و در سال ۱۳۵۹ به ریاست بخش جراحی اعصاب دانشگاه تهران و در سال ۱۳۶۸ به مرتبه دانشیاری رسید.وی با مرتبه استادی در هیئت ممیزه دانشگاه مشغول به خدمت است.

 

اساتید و همکاران

دکتر مجید سمیعی، دکتر حسین صالح و دکتر فریتی از جمله اساتید و دکتر عبدا… لنگرودی؛ دندانپزشک، دکتر افشنگ؛ رادیولوژی،‌دکتر رضا علی پور؛ داروساز و دکتر نوروزی؛ ارتوپد از همدوره ای های ایشان بودند.

 

مسئولیت و مقام ها:

  • عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
  • آموزش جراحی اعصاب در دانشگاه های مختلف ایران
  • رئیس بخش جراحی اعصاب دانشگاه تهران
  • رئیس بخش جراحی بیمارستان سینا تهران
  • عضو انجمن بین ‏المللى جراحان مغز و اعصاب

 

 

فعالیت ها

آموزش جراحی اعصاب در دانشگاه های مختلف ایران و دانشگاه تهران و تربیت عده ای از متخصصین جراحی اعصاب در سراسر کشور از جمله فعالیت های آموزشی دکتر ابراهیم کتابچی است.
نوشتن کتاب درسی و مقاله های علمی و پزشکی از دیگر فعالیتهای روزمره دکتر است.

 

زمینه ‏هاى علمى و تحقیقاتى

Percutancous discectpomy، تربیت رزیدنت جراحى مغز و اعصاب، عضویت در انجمن بین ‏المللى جراحان مغز و اعصاب، مطالعه و تحقیق در رابطه با کیست هیداتیک ستون فقرات، بررسى ضایعات تومرال مغزى در ایران، راهنمائى مشاوره و نظارت بر پایان ‏نامه های تخصصى از جمله زمینه های تحقیقاتی وی می باشد.

آثار

چاپ حدود ۵۰ مقاله به زبان انگلیسی و فارسی در مجلات داخلی و خارجی و چاپ دو جلد

کتاب

  • اصول جراحی مغز و اعصاب
  • جنین شناسی اعصاب

امور نیکوکارانه

مرکز تصویربرداری حضرت مهدی (ع) زاهدان، مرکز تصویربرداری مازندران متعلق به حضرت مهدی (ع) و اتمام یک مسجد از جمله مراکزی هستند که وی از بانیان آن به شمار می آید.دکتر همچنین از بانیان اصلی ایجاد mri در شهرستان بابل و بابلسر است.

دکتر کتابچی

پروفسور کتابچی جراح چیره دست مغز و اعصاب کشور به مازندران سرزمین مادری اش که می‌اید از برنامه هایش معاینه بیماران بی هیچ چشمداشت مالی است…به مانند تعداد دفعاتی از این دست که کم هم نیست. شاید غریب به ۲۵ سال است که آقای دکتر مراجعان مازندرانی اش را در مازندران و تهران بدون هیچ دریافتی معاینه می‌کند.

با ضعیفان هر که نرمی کرد عالمگیر شد.

 

یک دیدگاه برای “دکتر سید ابراهیم کتابچی

  1. از نظر بهر تو یاد دارم یاد یار آن یار دارد همی بس که دنیا را آرد به یاد یک دمی کردم فراموش آن یار تا که بینم یه رخ دیگر آنچه بهر من شد پیدا یک خیال بود که یار بر روح و جسم من آن زمان گذاشته بود یادگار ……انشالله که موفق و موعید باشه آقای دکتر کتابچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *