فیلبند

فیلبند ، روستایی رویایی بر فراز ابرها

یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند استان مازندران است،روستایی فوق العاده تماشایی و بی نظیر که با منظره ای از ابرها نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق می کند و حال و هوایتان را دگرگون می کند. طلوع و غروب آفتاب یکی دیگر از جذابیت های این روستای منحصر به فرد است

وستای شگفت انگیز فیلبند است که از توابع دهستان خوشرود پی شهرستان بابل محسوب می گردد.

حتی محلی های این منطقه نیز در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می روند و از هوای خنک این منطقه استفاده می کنند. اما برعکس در زمستان به دلیل سرما و بارش برف شدید از سکنه خالی می شود و تنها تعداد کمی از اهالی در این ییلاق باقی می مانند.

فیلبند

یکی ار جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اکثر مواقع آن را در بر می گیرد و چشم انداز فوق العاده ای را تشکیل می دهد.

می توان گفت یکی از انگیزه های حضور طبیعت گردان و گردشگران به این روستای زیبا همین مسئله و دیدن منظره خارق العاده گذر ابرها از زیر پای شان است.

در روز هایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند اما این گونه نیست به طوری که معمولا با نسیمی خنک همراه است و احساس بسیار خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی که دوست دارید که زمان بسیار بیشتری را در این روستای زیبا سپری کنید.

فیلبند

آب و هوای روستای فیلبند در فصول مختلف به شرح زیر است:

بهار: با وجود ویژگی های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در فصل بهار آن را بسیار دوست داشتنی کرده است. چرا که در این فصل ، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد است به گونه ای که از طبیعت بکر این منطقه در استان مازندران در شگفت می مانید.

تابستان:  اما در تابستان، روستای فیلبند دارای هوای  بسیار خوش و در برخی مواقع حتی سرد است. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در فصل تابستان خارج می کند.

پاییز:  اما هوا در فصل بهار روستای فیلبند سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران کمی مشکل به نظر می رسد. روستا در این فصل آرام آرام خالی از سکنه می شود.

زمستان: زمستان های فیلبند هوا بسیار سرد و استخوان سوز است. به همین دلیل معمولا در فصل زمستان کسی مراجعه نمی کند و به ندرت می توان کسی را برای این منظور پیدا کرد.

فیلبند

سد شیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *