سد سنبل رود

  

سد سنبل رود در کجا قرار دارد؟

سد سنبل‌رود سدی از نوع خاکی با هسته رسی واقع در شهرستان سوادکوه شمالی، بین شیرگاه و بخش بابل‌کنار بابل می باشد. بعد از اینکه به میدان شیرگاه رسیدید پس از طی هشت کیلو متر به این منطقه تفریحی می رسید که سدی به روی رودخانه زده اند . جایی که هم تفریح گاه مردم است و هم محل ذخیره سازی آب برای مصارف مختلف. سد سنبل رود دارای تاجی به طول هشتصد و هشتاد و نه متر می باشد. عرض سنبل رود ده متر و ارتفاع آن از پی،  بیست و دو و نیم متر می باشد.

ویژگی های سد سنبل رود

این سد در دهه هفتاد توسط وزارت نیرو برای مصارف کشاورزی ساخته شده است. در آب این سد حدود پنجاه هزار بچه ماهی در هر دوره پرورش داده می شود. سد سنبل رود  نظر هر تماشاگری را به خود جلب می کند  چرا که محیطی بکر و طبیعی است که هم آب دارد و هم جنگل.  در پشت سد سنبل رود میلیون ها متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی و پرورش ماهی ذخیره می شود.

این سد خاکی با آب عظیمی که پشت خود جا داده است منظره زیبا و کم نظیری را در دل جنگل های سرسبز و زیبایی کوه ها برای گردشگران پدید آورده است. این سد زیبا هر روز پذیرای تعداد زیادی گردشگر می باشد. مردم منطقه هم گاهی برای تفریح به کنار سنبل رود می آیند و بعد از ظهری زیبا را روی آلاچیق های آن مشغول کباب خوردن یا تماشای طبیعت بکر منطقه یا قایق سواری درون آب  می شوند. غروب آفتاب در این مکان زیبایی دو چندان دارد که قابل وصف نیست.

این مجموعه تفریحی چند سالی است که توسط فردی به نام دکتر جمشیدی اجاره شده است. دکتر جمشیدی در رشته دامپزشکی تحصیل کرده است. وی با علاقه زیادی به کامل کردن تجهیزات و امکانات رفاهی این مجموعه پرداخته است. وی معتقد است که بهتر است همه چیز در سنبل رود با طبیعت سازگاری داشته باشد تا عاشقان طبیعتی که به این منطقه می آیند را به خود جذب کند.

یکی از امکانات تفریحی در این سد قایقرانی میباشد.

امکانات تفریحی و رفاهی سد سنبل رود

قایق پدالی و موتوری، فروشگاه مواد خوراکی، سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق، قهوه خانه، تاب جنگلی، محوطه ای وسیع برای بازی های دسته جمعی

همچنین در کنار سد سوئیت هایی به شکل کلبه های چوبی برای لذت بیشتر گردشگران تدارک دیده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مکان یکی از لوکیشن های تصویر برداری سریال معروف ایرانی به نام پایتخت بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *